1 лютого 2018 року відбулось розширене засідання колегії держархіву, на якому розглядалось питання: «Про підсумки роботи державних архівних установ області у 2017 році та пріоритетні завдання на 2018 рік»

Газета “Карпатський Об`єктив” Опубліковано: 04.02.2018

Упродовж звітного періоду відбулися певні позитивні зрушення у вирішенні важливого питання забезпечення збереженості документів Національного архівного фонду України.

Архівному відділу Тячівської райдержадміністрації надано додатково приміщення площею 105 кв. м. в якому зроблено поточний ремонт і закуплено 432 пог. м. стелажного обладнання, виділено кошти у сумі 65 тис. грн. для придбання архівних коробок, офісних меблів, стрічкових жалюзів.

В архівному відділі Свалявської райдержадміністрації зроблено поточний ремонт робочого кабінету площею 18 кв. м. та придбано офісні меблі й багатофункціональний принтер.

Протягом 2017 року в архівному відділі Мукачівської міської ради штатна чисельність працівників збільшилась на одну одиницю. Загальна кількість працівників складає чотири особи, що значно покращує продуктивність роботи відділу, а також для працівників відділу придбано два комп`ютери та сканер.

Архівними відділами Виноградівської та Воловецької райдержадміністра-цій закуплено архівні коробки для картонування документів.

На підставі підписаної інвестиційної угоди між Угорщиною та Закарпаттям, в рамках Східного партнерства ЄС проводиться реконструкція будівлі держархіву в м. Берегові. Протягом 2017 р.: замінено чотири вікна, троє дверей. Проведено ремонт робочих кабінетів із заміною електромережі: №2 – 24,3 кв. м.; №9 – 21,7 кв. м.; №11 – 23,7 кв. м.; коридор 22 кв. м., а також зроблено ремонт двох архівосховищ загальною площею 148,8 кв. метрів.В рамках Програми забезпечення збереженості документів встановлено 528 пог. м. металевих стелажів системи Dexion Salgo та отримано засоби, необхідні для забезпечення збереженості документів. Зокрема: 2 осушувача повітря, інструменти і витратні матеріали для реставрації архівних документів, а також 3500 коробок з безкислотного картону для зберігання документів.

Нині в області триває процес створення єдиної системи архівних установ для централізованого тимчасового зберігання архівних документів, що не належать до НАФ, але є необхідними для соціального захисту громадян. Станом на 01.01.2018 р. в області діє 40 трудових архівів, ще 2 перебувають у процесі організації діяльності. При міських радах створено 2 трудові архіви, при районних радах 4, при сільських та селищних радах 34. Юридичними особами є 5 трудових архівів. За звітній період утворено трудовий архів: при Великоберезнянській селищній раді.

Загальна площа архівосховищ трудових архівів становить 919 кв. м., на обліку в цих архівних установах нараховується 68286 од. зберігання. Упродовж 2017 р. працівниками трудових архівів виконано 5740 запитів громадян з соціально-правових питань, що на 1112 більше, ніж у 2016 році.

За інформацією начальників архівних відділів райдержадміністрацій, міських рад упродовж звітного періоду з місцевого бюджету профінансовано трудові архіви області у сумі 1 млн. 441 тис. гривень.

Тривають роботи зі створення трудових архівів у Іршавському та Хустському районах.

Архівні установи області виконали завдання з комплектування всіма видами документів. На постійне зберігання прийнято 7314 од. зб. управлінської документації та 2667 од. зб. документів з особового складу від ліквідованих підприємств, установ і організацій.

З метою поліпшення умов зберігання документів НАФ у минулому році держархівом закартоновано і перекартоновано 52204 од. зб., архівними відділами 4684, працівниками архівних установ області проведено ремонт документів з паперовою основою на 19459 арк., оправлено та підшито 2237 од. зберігання. Під час проведення перевіряння наявності документів перевірено 24424 од. зберігання.

Важливий напрям архівної роботи – створення та розвиток науково-довідкового апарату до документів НАФ. Архівними установами області удосконалено і перероблено описів управлінської документації на 1452 од. зберігання.

На засіданнях ЕПК держархіву та ЕК архівних відділів у минулому році схвалено: описів справ на управлінську документацію 26577 од. зб., описів справ на документи особового походження 23 од. зб.; погоджено: описів справ з особового складу 9687 од. зб., номенклатур справ 154, інструкцій з діловодства 53, положень про експертні комісії 50, положень про архівний підрозділ 54.

Значна увага приділялася питанням контролю за станом діловодства та організації зберігання документів в архівних підрозділах установ-джерел формування НАФ. Працівниками відділу формування НАФ та діловодства, начальниками архівних відділів проведено 49 комплексних, 48 тематичних та 35 контрольних перевірок служб діловодства, експертних комісій та архівних підрозділів.

З метою підвищення кваліфікації працівників служб діловодства, членів експертних комісій підприємств, установ, організацій-джерел формування НАФ, працівниками архівних установ області проведено 19 семінарів, загалом у семінарах взяло участь 373 слухачі.

Популяризації діяльності архівних установ сприяє активна взаємодія із засобами масової інформації. Так, у 2017 році підготовлено та проведено: 7 радіопередач, 8 телепередач, на сторінках періодичної преси опубліковано 27 документальних публікацій. Слід відзначити активну співпрацю із засобами масової інформації начальників архівних відділів: Іршавської райдерж-адміністрацій та Ужгородського міського архівного відділу.

Загальна кількість підготовлених і проведених архівними установами виставок копій архівних документів становить 71, у тому числі держархівом організовано і проведено 27 виставок. Активну виставкову роботу проводили також архівні відділи Великоберезнянської, Іршавської та Мукачівської райдержадміністрацій.

Подальшого розвитку дістала нова форма виставкової діяльності – Інтернет – виставки. На сьогодні на офіційному веб-сайті держархіву функціонує 10 он-лайнових виставок.

У читальних залах держархіву в минулому році працювало 357 дослідників, у тому числі 33 іноземних, для користувачів читальних залів видано 13162 справи, а в архівних відділах у читальних залах працювало 24 дослідника, яким видано 847 справ.

Протягом 2017 року до держархіву надійшло 5977 запитів від юридичних та фізичних осіб. А всіма архівними установами області за звітний період виконано 19757 запитів. Всі запити виконано у встановлені законодавством терміни.

У минулому році міжнародна діяльність архіву була спрямована на подальшу активізацію двостороннього співробітництва з архівними службами іноземних держав, проведено ряд міжнародних зустрічей, переговорів та взято участь у багатьох міжнародних конференціях, семінарах й інших заходах, що проводилися у рамках міжнародного співробітництва:

Працівники держархіву взяли участь у 32 іміджевих заходах (прес-конференції, брифінги, відкриття документальних виставок, виступи на радіо та телебаченні).

Директором архіву за дорученням керівництва Закарпатської обласної державної адміністрації та Закарпатської обласної ради, за багаторічну й сумлінну працю, високий професіоналізм, особистий внесок у розвиток архівної справи та за результатами роботи року, нагороджено

Грамотою обласної ради – Дзямко Наталію Іванівну, начальник архівного відділу Свалявської райдержадміністрації.

Оголошена Подяка обласної ради:

Олексієнко Оксані Анатолівні, зав. архівного сектору Міжгірської райдержадміністрації;

Куташі Розалії Йожефівні, провідний архівіст відділу забезпечення та використання інформації документів;

Лукачині Антоніні Іванівні, провідний спеціаліст відділу формування НАФ та діловодства.

Нагороджено Почесною Грамотою Закарпатської обласної державної адміністрації – Тернинко Михайла Івановича начальник архівного відділу Іршавської райдержадміністрації.

Оголошено Подяка голови Закарпатської обласної державної адміністрації – Головнич Тетяні Іванівні начальнику архівного відділу Виноградівської райдержадміністрації.

Карпатський об`єктив

Михайло Марканич,
головний науковий співробітник держархіву,
член Національної спілки журналістів України

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *